Vores metode

Al adfærd har en mening. Det er den filosofi, vi arbejder ud fra. Altid.

Vi anerkender alle mennesker, men ikke nødvendigvis deres handlinger. For mange ikke-professionelle er det svært at adskille den unges handlinger fra den unge som person. Man vurderer den unge ud fra hans eller hendes handlinger, og ikke ud fra det unikke menneske, der gemmer sig bag. Derfor kan det være svært at se ressourcerne i den unge. Vores styrke er, at vi altid formår at holde tingene adskilt, og derfor kan se og aktivere de ressourcer, den unge selv er i besiddelse af.

Arbejdsmetode

Vi arbejder ud fra relationspædagogikken. Helt forenklet handler det om, at vi mennesker udvikler os i relationen til andre mennesker. Det betyder, at den unge også udvikler sig igennem sin relation til os, som voksne, med de fælles oplevelser og erfaringer, vi får.

Den pædagogiske indsats tager altid udgangspunkt i den enkeltes muligheder og ressourcer.
Vi møder den unge, dér hvor han eller hun er i livet lige nu. Det er en forudsætning for en tæt og meningsfuld relation, som igen er en forudsætning for udvikling. Det er vigtigt for os at skabe et tillidsforhold, som bygger på en anerkendende tilgang. 

Forståelsen

Før vi kan hjælpe den unge afdækker vi de problemer, han eller hun har, for at forstå hvornår og hvorfor den unge handler og agerer, som han/hun gør. Herefter er det muligt at hjælpe med at ændre den unges adfærd i en positiv og mere hensigtsmæssig retning.

Vil du vide mere? Kom i kontakt med os

Kontakt os idag for mere information, eller for at lave en aftale - udfyld kontaktformen eller ring til os.
×
Menu
Ring op
Skriv til os

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk